Starując ze sklepem na prestashop możesz spotkać się z wieloma błędami systemu, a raczej nie odpowiednią jego konfiguracją, która może być dość denerwująca na początku. Poniżej poruszę kilka zagadnień które już na samym starcie mogą sprawić problemy. Jeśli jednak weźmiesz pod uwagę moje wskazówki i wdrożysz je jeszcze przed startem Twojego sklepu internetowego wszystko powinno stać się łatwe i przyjemne.
1. Brak statystyk na stronie głównej w pulpicie admina prestashop?
Aby statystyki w sklepie prestashop działały poprawnie, należy sprawdzić dwie rzeczy:
- Czy w prawym górnym rogu ekranu nie jest przypadkiem włączony tryb demo.
- Zamówienia > Faktury – faktury powinny być włączone, aby panel statystyk odpowiednio naliczał konwersje. Jeśli nie chcesz aby klienci otrzymywali faktury generowane ze sklepu prestashop, należy tę opcję wyłączyć w preferencje -> zamówienia -> statusy dla każdego statusu.
2. Stopka na stronie zamówienia
Na stronie zamówienia w Twojej stopce pojawia się słowo „Prestashop”, a chcesz tam wprowadzić nazwę swojego sklepu? Nie ma problemu! Należy wejść w międzynarodowy > tłumaczenia > tłumaczenia szablonu > (wybierasz swoj szablon i język polski) > wpisujesz w wyszukiwarkę słowo „copyright” i wyszukujesz, po czym edytujesz element i wstawiasz tam własną treść.
3. Brak numeru telefonu klienta w zamówieniu
W panelu admina sklepu prestashop wybieramy zakładkę: Klienci -> Adresy, a następnie zjeżdżamy na sam dół i pod listą naszych klientów widzimy przycisk “Ustaw pola wymagane w tej sekcji”, po jego rozwinięciu możemy ustawić obowiązkowe pola w tym również numer telefonu klienta.