#1 Nazwa
Upewnij się, że nazwa Twojego konta na Instagamie jest Twoją unikatową nazwą, która rzeczywiście będzie kojarzyła się użytkownikom z Twoją osobą. Zwróć też uwagę, czy ktoś w ogóle po tej nazwie będzie próbował Cię wyszukać za pomocą wyszukiwarki. Nazwa buziaczek3203 albo karooolinka500 to nie są dobre nazwy, dzięki którym zdobędziesz odbiorców.
Ustal co będziesz promować i jaki masz pomysł na swój profil! Jeśli będzie to Twoj lifestyle to wymyśl nazwę, która będzie z nim ściśle związana. Możesz też zawsze posługiwać się swoim imieniem i nazwiskiem, ale nic nie wyklucza tego aby wymyślić oryginalną nazwę dla siebie. Pamiętaj, że nazwa ma Cię identyfikować i kojarzyć się z Twoimi działaniami, zdjęciami, hasztagami – z TOBĄ!
Użytkownicy poszukujący Twojego konta na Instagramie będą najprawdopodobniej używać Twojego nazwiska lub nazwy Twojej firmy, dlatego spójność i identyfikacja dają poczucie, że przeglądany profil na Instagramie rzeczywiście należy do Ciebie, a nie do potencjalnego oszusta lub kogoś innego.
#2 Umiejętności
Biogram powinien dokładnie wyjaśniać czym zajmuje się Twoja działalność i obrazować co robisz. Jeśli więc chcesz wyróżnić się konkretną umiejętnością, profesją, hobby lub zainteresowaniem, powinieneś również uwzględnić te wszystkie informacje w swoim bio!
Efekt poprawiają również unikatowe
emoji, których należy używać z rozsądkiem, a nie przesadą. Dodanie zbyt wielu kolorowych ikonek do opisu, od razu zaburza pozytywny odbiór profilu. Osadzenie ich w umiarkowanym stopniu, wizualnie rozdziela oferowane usługi lub prezentowane umiejętności przez co zyskujemy fajny, optyczny podział i plus parę punktów do ogólnej estetyki naszego profilu. Na pewno masz unikalny zestaw umiejętności oraz nabytych doświadczeń, które mogą zainteresować potencjalnych followersów – wykorzystaj to!
Aby wzmocnić pozycję swojego bio na tle innych kont, możesz wykorzystać #hasztagi najbardziej związane z profilem Twoich działań – na 100% poprawia to możliwość wyszukania profilu w instagramowej wyszukiwarce kont. Jeśli nie wiesz jak to zrobić, wystarczy poszukać profili konkurencji, obserwować ich działania, hashtagi i opisy – naucz się wykorzystywać skarbnicę wiedzy która jest bezpośrednio na kanale, ucz się od najlepszych!
#3 Link
Biogram może zawierać zaledwie 150 znaków łącznie ze spacjami, dlatego możemy umieścić w nim tylko najważniejsze informacje, jeśli chcemy powiedzieć o sobie coś więcej to jedyną opcją dającą tę możliwość jest wstawienie w opisie linka do naszej strony www, fanpage na Facebook’u czy kanału na Youtubie. Często zdarza się tak, że użytkownicy kont chcą dodać do bio kilka linków, ale niestety tylko jeden będzie klikalny (podświetlany). Jeszcze częściej chcielibyśmy aby promowane przez nas produkty lub usługi w postaci zdjęć na naszym profilu przekierowały użytkowników do sklepów internetowych lub innego źródła. Większość profilów pisze pod zdjęciem wzmiankę o treści “link w bio” i tu pojawia się konflikt interesów. Na szczęście możesz teraz linkować do wielu stron za pomocą niezwykle użytecznego narzędzia jakim jest
Linkin.bio, który łatwo przekieruje ruch na Twoją prywatną stronę lub sklep, bez zmiany linku w twoim biuletynie.
Z tą aplikacją możesz dodawać linki do dowolnych opublikowanych przez siebie postów, przez co możesz skierować swoich odbiorców z Instagram’a do odpowiednich treści lub produktów w Twojej witrynie. Teraz możesz dodać nawet 4 różne linki do jednego posta!
Dodatkowo możesz włączyć opcję śledzenia UTM w Google Analytics, aby móc mierzyć zwrot z inwestycji na Instagramie i dowiedzieć się, ile dokładnie sprzedaje każdy Twój post.
#4 Adres e-mail
Bardzo dobrą praktyką jest dodawanie adresu kontaktowego w naszym opisie. W ten sposób szybko ułatwiasz kontakt swoim followers’om ze sobą.
#5 Zmiana czcionki
Jeśli jesteś farciarzem to zapewne używasz systemu iOS, a to daje Ci jeszcze większe możliwości – mianowicie możesz manipulować krojem czcionki w swoim bio. Wszystko to za pomocą aplikacji
Textizer (zewnętrzne źródło aplikacji – może zawierać wirusy) i jej wyszukanych czcionek!
#6 Wezwanie do działania
Call to action – tzw. wezwanie do działania, jest to bardzo przydatne hasło na Twoim wall’u. Używając cytatu lub swojego hasła reklamowego wzywasz użytkowników do podjęcia akcji – komentowania lub wejścia na prezentowaną w linku witrynę.
#7 Dane adresowe i godziny otwarcia
Oprócz wprowadzenia adresu email do opisu naszego profilu, znakomitym działaniem jest także podanie adresu naszej firmy i godzin otwarcia. Nie sprawdzi się to jednak jeśli jesteś podróżnikiem czy influencer’em. Ma to jednak sens w przypadku gdy Twoja firma lub sklep ma swoją namacalną lokalizacje.
Mamy nadzieję, że te 7 krótkich kroków pomoże Ci lepiej zaprezentować swój profil na Instagramie.
Obserwuj naszego bloga bo już niedługo pojawi się tu dużo więcej wskazówek i ciekawostek objaśniających w jaki sposób poprawić swoją pozycję w rankingu Instagrama, Facebooka i Google.